facebook

„Hip hop! Hejterom stop!” w Szymbarku

W zabytkowym XVI-wiecznym kasztelu w Szymbarku (województwo małopolskie) w dniach 9-13 lutego odbyły się pięciodniowe warsztaty z gimnazjalistami  w ramach kolejnej edycji projektu „Hip hop! Hejterom stop!”. Celem inicjatywy jest zwalczanie dyskryminacji i mowy nienawiści za pomocą autoironii, komizmu, muzyki i filmu. Założeniem projektu jest wykorzystanie potencjału twórczego młodzieży, w celu realnego zwalczania dyskryminacji i mowy nienawiści oraz zachęcenie młodych ludzi do aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym.

 

 

Zespół projektowy:

 

Aleksandra Markowska – absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w klasie fletu poprzecznego oraz elitarnego wydziału piosenki w Szkole Muzycznej II st. na Bednarskiej (dyplom z wyróżnieniem w specjalizacji „interpretacja piosenki”, 2 lata fakultetu z wokalistyki jazzowej u prof. Izy Zając).  W latach 2005-2010 uczestniczka warsztatów pantomimy w Warszawskim Centrum Pantomimy u Bartłomieja Ostapczuka. Od 3 lat uczennica prof. Urszuli Napiórkowskiej – technika śpiewu klasycznego. Wokalistka śpiewająca w zespole wokalnym Microfonia oraz realizująca własne projekty muzyczne. Improwizatorka teatralna związana z grupami Hulaj i Hofesinka.

 

Paweł Najgebauer – Instruktor improwizacji w Szkole Impro oraz improwizator w warszawskich teatrach Klancyk i Hofesinka, szkolony w ośrodkach improwizacji na całym świecie (iO Chicago, The Second City, The Annoyance Theatre, Impro Melbourne) pod okiem najlepszych instruktorów z USA, Kanady, Australii i Wielkiej Brytanii. W ostatnim roku poprowadził ponad sto warsztatów improwizacji i wystąpił w ponad setce spektakli improwizowanych w całej Polsce. Można go zobaczyć głównie na deskach Klubu Komediowego przy pl. Zbawiciela w Warszawie. Prowadzi warsztaty i występuje w języku polskim i angielskim.

 

Tomasz Woźniczka – absolwent Realizacji Obrazu Filmowego na Wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W latach 1999-2004 student etnologii na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji w filii Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Autor zdjęć do filmów krótkometrażowych, dokumentów i reklam. W 2014 roku zrealizował zdjęcia do pełnometrażowego filmu fubularnego pt. „Wołanie” w reżyserii Marcina Dudziaka.

 

Marzena Popławska – producent, kierownik produkcji, dźwiękowiec, reżyser i scenarzysta. Prezes fundacji Moma Film, która  jest członkiem grupy koalicja dla edukacji filmowej (PISF), współautorka projektu Nowe Legendy Miejskie.

 

Jacek „Budyń” Szymkiewicz – obecnie wokalista i saksofonista zespołu Babu Król.  Gitarzysta, autor tekstów, lider zespołu Pogodno. Autor muzyki do spektaklów teatralnych. Napisał książkę pt. „Grawer”. Współpracował m.in. z Kasią Nosowską, Varius Manx czy Kasią Kowalską.

 

Katarzyna Renes – menedżer projektu. Od 2009 r. związana ze Stowarzyszeniem Willa Decjusza w Krakowie. Konsultantka i realizatorka wielu międzynarodowych przedsięwzięć kulturalnych, m.in. szeregu międzynarodowych projektów artystycznych, młodzieżowych, programów stypendialnych i przedsięwzięć na rzecz wzmocnienia współpracy państw Europy Wschodniej z krajami Unii Europejskiej. Menedżer Polsko-Ukraińskiej Fundacji im. I.Paderewskiego, odpowiedzialna za realizację m.in. Międzynarodowego Festiwalu „Odkrywamy Paderewskiego” we Lwowie. Prowadzi Fundację Renesart.

 

Marcin Dyrcz – menadżer kultury, filolog polski, recenzent literacki; członek zespołu redakcyjnego wniosku o przyznanie Krakowowi tytułu Miasta Literatury UNESCO. Od roku 2013 współpracuje ze Stowarzyszeniem Willa Decjusza w zakresie kompleksowej promocji polskich i międzynarodowych projektów kulturalnych.

 

 

Nauka improwizacji  pomaga w nauce aktywnego słuchania, komunikacji werbalnej i niewerbalnej, uczy, jak być otwartym na pomysły, szybko reagować, używać wyobraźni, współpracować, używać właściwie swoich emocji, angażować się, a także jak naprawdę zdawać sobie sprawę z tego, co się dzieje dookoła nas. Wszystkie te umiejętności są niezbędne dla właściwego komunikowania się z innymi.

 

Efektem projektu będzie wypromowanie tolerancji i poprawa umiejętności identyfikowania języka nienawiści, a co za tym idzie realna zmiana podejściu młodzieży z małych miejscowości do używania języka polskiego i doborze słów, zarówno w życiu codziennym, jak i w internecie. Celem głównym projektu jest zwalczenie języka nienawiści, tzw. „hejtingu” wśród uczestników.

 

 

Fundatorzy:

 

log_eea_grants           log_fundacja_stefana_batorego             log_polska_fundacja_dzieci

 

 

Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG

 

Partnerzy:

 

 

  log_klub_komediowy                 log_winda_w_bok             log_stand_up

log_momafilm

Zobacz także