facebook

Baśnie i tajemnice – Dziedzictwo Chopina

Stowarzyszenie Willa Decjusza zaprasza w niedzielę, 29 marca, o godz. 17.00 na inaugurację cyklu koncertów „Dziedzictwo Chopina”. Tegoroczna edycja tego posiadającego już kilkuletnią tradycję projektu, w ramach przygotowań do obchodów 200. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina, zapowiada się szczególnie interesująco. Zaplanowanych zostało aż 12 koncertów, na które zaproszono zarówno uznanych już pianistów, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją artystyczną karierę. Wśród wielu propozycji znajdą się recitale fortepianowe, koncerty plenerowe w ogrodach krakowskiej rezydencji oraz cykl koncertów wokalnych „Fryderyk Chopin i Romantycy”.

 

Koncert inauguracyjny „Baśnie i tajemnice” będzie pierwszym z mini – cyklu koncertów wokalnych w wykonaniu Katarzyny Sloty Marciniec – sopran i Emilii Bernackiej-Głowali – fortepian. W repertuarze znajdą się pieśni (Piosnka litewska, Smutna rzeka) i utwory fortepianowe (Preludium h-moll, Preludium A-dur, Preludium e-moll, Preludium c-moll) Fryderyka Chopina, a także pieśni Marii Szymanowskiej (Świtezianka), Stanisława Moniuszki (Magda Karczmarka, Dziad i baba), Modesta Musorgskiego z cyklu Pieśni i tańce śmierci: Trepak) oraz Hugo Wolfa (Elfenlied).

 

Katarzyna Słota-Marciniec – mezzosopran, absolwentka krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu solowego prof. Izabelli Jasińskiej-Buszewicz. Ukończyła także psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Śpiewaczka interesuje się pieśnią oraz muzyką operową i operetkową. Występowała z licznymi recitalami (najczęściej wykonując utwory M. Musorgskiego, G. Mahlera, M. de Falli i kompozytorów polskich). W trakcie studiów brała udział w operowych realizacjach akademickich – m. in. rola Trzeciej Damy w Czarodziejskim Flecie W.A. Mozarta. Po studiach związała się z teatrem w Schwedt (Niemcy), występując w musicalu West Side Story. Od 2002 r. współpracuje z krakowską Operą kreując rolę Jasia w operze Jaś i Małgosia E. Humperdincka. W 2006 roku zadebiutowała na scenie Gliwickiego Teatru Muzycznego w roli księcia Orłowskiego w operetce J. Straussa Zemsta nietoperza. Artystka zaangażowana jest także w realizacje spektakli muzycznych dla dzieci – występowała w bajkach muzycznych B. Schellera, audycjach umuzykalniających krakowskiej Filharmonii, jest autorką scenariuszy spotkań najmłodszych słuchaczy z muzyką poważną.

 

Emilia Bernacka – Głowala – ukończyła z wyróżnieniem fortepian główny oraz studia podyplomowe (w zakresie duetów fortepianowych) w klasie prof. Janiny Baster na Akademii Muzycznej w Krakowie. Artystka brała udział w III Ogólnopolskim Konkursie Interpretacji Muzyki Francuskiej w Łodzi (duet kameralny) oraz w letnich kursach muzyki kameralnej w Rostocku (Niemcy) w duecie fortepianowym i w duecie skrzypcowym. Uczestniczyła w XIV Międzynarodowym Konkursie Duetów Fortepianowych im. F. Schuberta w Jeseniku (Czechy) w kwietniu 2005 r. Z powodzeniem zajmuje się kameralistyką, współpracując również z wokalistami. Ma duże doświadczenie w pracy z różnymi instrumentalistami (liczne wyróżnienia za najlepszy akompaniament w konkursach uczniów szkół muzycznych I st. w klasie instrumentów dętych). Od kilku lat współpracuje z Filharmonią Krakowską, specjalizując się w oprawie muzycznej koncertów umuzykalniających dla dzieci i młodzieży.

 

PROGRAM

 

Fryderyk CHOPIN

Piosnka litewska

Smutna rzeka

 

Maria SZYMANOWSKA

Świtezianka

 

Fryderyk CHOPIN

Preludium e-moll

Preludium h-moll

 

Franciszek SCHUBERT do słów J. W. Goethego

Małgorzata przy kołowrotku

 

Modest MUSORGSKI z cyklu Pieśni i tańce śmierci

Trepak

 

Fryderyk CHOPIN

Nokturn cis-moll

 

Stanisław MONIUSZKO

Magda Karczmarka

Dziad i baba

 

Fryderyk CHOPIN

Preludium A-dur

Mazurek h-moll

 

Hugo WOLF

Elfenlied

Zobacz także