facebook

Willa Decjusza w konkursie Google

Czwórka studentów z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie przystąpiła do udziału w Google Online Marketing Challenge. Ich partnerem w grze o jak najlepsze wykorzystanie narzędzia Google AdWords będzie Stowarzyszenie Willa Decjusza. Grzegorz Pękała, Iwona Rejdych, Dawid Skiba i Andrzej Sobala, studiujący na piątym roku kierunku Informatyka i ekonometria, wraz z naukowym opiekunem – dr Agnieszką Zając, będą rywalizować z zespołami z całego świata o zwycięstwo w konkursie organizowanym przez słynną firmę z Kalifornii. Zadanie polega na opracowaniu i realizacji skutecznej strategii promocji w Internecie dla firmy lub instytucji z użyciem narzędzia Google AdWords. Nagrodą w konkursie dla zwycięskiego zespołu jest wycieczka do siedziby Google w Kaliforni. Ta grupa, która osiągnie najlepsze rezultaty, wygra wycieczkę do siedziby internetowego potentata. Podmiotem, dla którego zespół przygotuje plan promocji, będzie krakowskie Stowarzyszenie Willa Decjusza.

 

– Od razu zgodziłam się na współpracę, bo to szansa na odświeżenie naszych założeń promocyjnych i możliwość wypróbowania nowej formy reklamy – mówi Danuta Glondys, dyrektor Willi Decjusza.

 

O innego typu korzyściach mówią sami studenci.

 

– Dzięki temu możemy przekonać się czy i jak bardzo skuteczna jest reklama kontekstowa w wyszukiwarkach i nauczyć się umiejętności pożądanych w branży reklamowej – mówią zgodnie. – Poza tym, jeśli się postaramy, może uda nam się zwiedzić Google.

 

Z podjętej przez grupę inicjatywy cieszy się też opiekun – dr Agnieszka Zając z Katedry Informatyki UEK. – Już samo uczestnictwo w międzynarodowym konkursie z pewnością będzie stanowić atut w ich przyszłej karierze zawodowej, nie mówiąc o rozwijaniu umiejętności studentów – przekonuje. – Mogą bez kosztów sprawdzić swoje możliwości w praktyce i zetknąć się z realiami globalnej konkurencji.

 

Konkurs Google Online Marketing Challenge rozpocznie się 10 lutego i potrwa do końca maja. Zespoły mogą wybrać dowolne trzy tygodnie z tego okresu na realizację opracowanej strategii promocji. Najlepsi zostaną wybrani w oparciu o szczegółowe statystyki skuteczności kampanii (m.in. ilość kliknięć w reklamę i wzrost ilości odwiedzających stronę partnera) oraz dostarczone do Google sprawozdania. Rezultaty poznamy w połowie roku.

 

Więcej o konkursie: www.google.com/onlinechallenge

Więcej o Uniwersytecie Ekonomicznym: www.uek.krakow.pl

 

 

See also