facebook

Storytelling w muzeum, czyli kreatywne formy interpretacji dziedzictwa

Statystyczny odwiedzający w muzeum poświęca każdej pracy od 3 do 15 sekund. Efektem tak krótkiego kontaktu jest zaciekawienie lub… totalne znudzenie. Jednym z wyzwań dla organizacji zajmujących się tematyką dziedzictwa w XXI wieku jest jak najlepsze wykorzystanie narzędzi, którymi dysponują, takich jak wystawa, program i sposób prowadzenia zwiedzania, programy edukacyjne dla różnych grup odbiorców, nowe media, czy branding samej instytucji. To dzięki nim powstają historie, które potrafią wciągnąć odbiorcę w świat prezentowanej wystawy. 

 

 

 

O tym jak pozyskać uwagę odwiedzających i gdzie szukać inspiracji opowie w najbliższą niedzielę Jasper Visser, innowator społeczny i kulturalny, posiadający doświadczenie w dziedzinie projektowania edukacyjnego i rozwoju sterowanego przez wspólnoty. 

 

Jasper, wspólnie z Erikiem Schilpem stworzył Cards for Culture – grę-narzędzie wspomagającą myślenie strategiczne w instytucji. Jest też współtwórcą Digital Engagement Framework, podręcznika poświęconego nowoczesnym narzędziom cyfrowym i ich wykorzystaniu, autorem bloga o muzeach i kulturze w czasach wyzwań technologicznych i społecznych (The Museum of the Future), wykładowcą na Reinwardt Academy oraz starszym partnerem w firmie konsultingowej VISSCH + STAM.

 

Wykład tłumaczony na język polski.

 

Wstęp wolny, zapraszamy!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zobacz także